lørdag 26. oktober 2013

veste-produksjon

 som jeg har skrevet tidligere; jeg digger vester til små barn, og siden det har vært litt av en baby-boom i min omgangskrets i høst, har jeg blant annet strikket noen vester! Disse er strikket i garnet DUETT fra SandnesGarn (fordi jeg kjøpte ganske mye av det på salg en gang, men visste ikke helt hva jeg skulle bruke det til, men det består av 55% bomull og 45% merinoull, så jeg tenker det er helt perfekt til formålet!)



Jeg legger opp 74 masker på pinne 3, strikker riller også skifter jeg til pinne 4. Jeg strikker med utgangspunkt i denne oppskriften, men har forenklet den litt i det siste, og regulert masketallet til mitt garn og min strikkefasthet. Du skjønner, den første jeg skulle strikke i barselgave til min niese for to år siden, den bruker min egen 5 åring og den er fortsatt stor og god! (da jeg skjønte den ble altfor vid til en baby, strikket jeg den likså godt endel lenger... Er ikke så glad i å rekke opp.) 

Her er den:
Ikke akkurat nystrøket for anledningen...


En liten jentevest er nettopp ferdig.

Se flere vester jeg har strikket HER, HER og HER

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...