fredag 14. juni 2013

Bursdagsforberedelser, del I: invitasjoner

Hvis noen husker egyptisk barnebursdag fra i fjor, så vet dere at vi er over gjennomsnittet glad i å ordne istand temabursdager! (og da mener jeg ikke tema som i Hello Kitty eller Spiderman, nei da mener  jeg litt mer avansert enn å kjøpe matchende servietter og engangskopper på nille...)
I år er det J.R.R. Tolkien som er temaet for 9 årsfeiring her i huset. Fortsatt litt for ung til å se filmene, men han har faktisk lest Hobbiten og er snart gjennom HELE Ringenes Herre trilogien. Selv er jeg ikke spesielt fasinert av det universet, men holder på med research...
Uansett: Invitasjoner:
Lasta ned et par gratis skrifttyper fra internett. Skrev ut invitasjonene (laserskriver) og rev kantene.

Deretter krølla jeg dem sammen i en kopp med kaffe. NB: Kort tid i kaffen, ellers river du lett i stykker arket!

Fordi jeg hadde det litt travelt og arkene var våte, strøk jeg dem litt med strykejernet på svak varme. Det gikk kjempefint! Og arkene ble litt sprø og kjentes gamle ut.


Fant ut at konvolutter var litt kjedelig, men kom på å brette arket i tre og forsegle det. Hadde bare sånn lakkbiter i sølv, og hadde bare et segl det stod GOD JUL på, men fikk kamuflert bokstavene litt, så det gikk bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...